eliseinkameroen.reismee.nl

In Shisong...

Hier nog eens een berichtje uit het zonnige Kameroen.

Vandaag zijn we naar de markt geweest, een prachtige typisch Afrikaanse markt met veel groenten en fruit maar ook typische Afrikaanse handgemaakte producten zoals manden,beeldjes en schaaltjes.

We zijn donderdag in Bamenda gearriveerd na een busrit van 8 uur. De zuster die ons hoorde op te pikken was er niet en het zou al snel donker worden. Dankzij een vriendelijke man die voor ons enkele telefoontjes pleegde konden we terecht bij de zusters in Bamenda.

Vrijdag zijn we in Shisong aangekomen en hebben we voor het eerst Sister Lillian en ons gastgezin ontmoet. Heel vriendelijke mensen. Karlien en ik hebben elk een kamer gekregen en een badkamer en toilet die we met 2 delen.

Ik heb ook al een bezoek gebracht aan het schooltje waar ik 2 dagen per week Frans en computerlessen zal geven. Prachtige nieuwe school op een berg met een mooi uitzicht!

Karlien en ik hebben ook al wat tijd gestoken in het interieur van onze kamer. Zo hebben we gordijntjes gehangen, kleerhangers gekocht en een kleerkast geïmproviseerd, foto’s en kaartjes aan de muur gehangen,…

Hoewel het plan was dat ik maandag zou beginnen werken heb ik nog niet veel les gegeven. Deze week zijn er geen lessen, enkel spelletjes om de patroonheilige van de Katholieke scholen te vieren… African way!

Zondag hebben we ook een misviering bijgewoond. Deze begon om 6.30 en duurde 2,5u maar was echt de moeite. Prachtige muziek en mooie Bijbelteksten.

Tot de volgende, thuisfront. Ik ga nu buiten in het zonnetje zitten bij zo’n 25 graden

Reacties

Reacties

claudia

Klinkt allemaal al positief! dat het zo mag blijven!

groetjes

Jessi

Wat leuk allemaal, Elise! Ik ben benieuwd naar je foto's :)

Hanne

Ik ben echt blij dat het zo goed mee valt en dat je toch nog geluk hebt gehad om bij de zusters te geraken.
Frans heeft mij al up to date gehouden :)


Hopelijk heb je al wat plezier gehad aan uw gedichtjes :)
Geniet er van!!!!

eddy en hilde

fijn om nieuws te horen van je
en alles valt goed mee
groetjes hilde en eddy

Frans

Hallo Elise het is fijn te vernemen dat je het goed getroffen hebt met je gastgezin en dat alles naar wens verloopt.We weten dat je uitgekeken hebt naar deze reis,en hopen dat dit voor jou een prachtige ervaring mag zijn. Dat wil niet zeggen dat wij hier ,het thuisfrond ,je niet missen.Hier worden de dagen afgeteld,nog 172 dus,maar we duimen voor een mooie tijd voor jou in Bamenda en dat je de kindjes daar het nodige kunt bijbrengen.Op de foto's is in ieder geval al duidelijk dat je goed bezig bent om alle kinderhartjes te veroveren.Goed zo meisje!
Groetjes Jacqueline & Frans

Sven

Hoi Elise, het is fijn om te horen dat het daar allemaal zo goed meevalt. 'k hoop dat je nog een prettig verblijf mag hebben en tot binnen 5.5 maand.
Sven

nathalie

Hoi Elise, heb van Gerda deze site gekregen. Fijn om te horen dat alles goed gaat.Geniet er maar van en tot binnenkort.
Groetjes, Nathalie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!